[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voytek
    Rider
    • 2010
    • 480
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Tak. Cztery dorosłe osoby + weekendowy bagaż tych czterech osób, więc do pełnego bagażnika sporo brakowało. Wrażenia opisywałem na poprzedniej stronie

    Komentarz

    • michal_suchy
      Drive
      • 2009
      • 89
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez kristofer55
      Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
      Ja u siebie czuję że przód jest dość twardo zestrojony, lub pracuje jakoś niewłaściwie. (koła 15" przebieg 7tyś) Czuć każdą rysę na asfalcie ale na zakrętach i tak się przechyla. Jeszcze nie wymieniłem tyłu bo do końca nie wiem na jakie ale jak niektórzy wcześniej sugerowali może to trzeba razem z przodem dopasować i wymienić.

      Komentarz

      • aronus
        Rider
        • 2008
        • 643
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez voytek
        Jak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.
        Niestety u mnie jest więcej zmiennych, bo w liftbacku mam gaz i hak ale w 90% jeżdżę w 2 osoby i tu jest dylemat brać 18 czy może 19 od combi :|

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Tu bym się akurat nie zastanawiał, zdecydowanie 19-tki, one i tak są miękkie. Myślę, że tył liftbacka+gaz+hak spokojnie waży tyle, co bez tych dodatków w kombi. Różnica masy między liftbackiem i kombi to z tego co sprawdziłem około 80 kg.
          W moim kombi wystarczy bak benzyny, żeby na 19-tkach tył był w dolnej granicy tolerancji.

          Komentarz

          • Marek358
            Drive
            • 2013
            • 82

            Zamieszczone przez voytek
            Tak. Cztery dorosłe osoby + weekendowy bagaż tych czterech osób, więc do pełnego bagażnika sporo brakowało. Wrażenia opisywałem na poprzedniej stronie
            Że się ugnie to oczywiste, bardziej mnie interesuje - czy były jakieś odgłosy i "tąpnięcia" na większych wybojach.

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez kristofer55
              Wrzucam swoje fotki poglądowe, pół baku paliwa , hak + jakieś graty w bagażniku
              Lesjofors 4285719
              kristofer55, wygląga b.dobrze, więc po co chcesz zmieniać?

              Zamieszczone przez kristofer55
              leonn gdzie kupiles sprezyny? na allegro znalazlem o takim oznaczeniu ale bez HD
              kristofer55, kupowałem u konkon , nie szukaj na allegro , bo masz na OCP

              Zamieszczone przez kristofer55
              Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
              Standardowe sprężyny monroe do Octavii kombi to sp3295, a sprężyny HD heavy duty to właśnie sp3349 tu masz katalog


              Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
              Załączone pliki

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez Marek358
                Że się ugnie to oczywiste, bardziej mnie interesuje - czy były jakieś odgłosy i "tąpnięcia" na większych wybojach.
                Nic podejrzanego, z opisanym obciążeniem tylne zawieszenie nadal było sprężyste, na długich nierównościach nawierzchni nie było dobijania, przejazdy przez progi bez najmniejszego problemu. Na fabrycznych sprężynach zawieszenie potrafiło dobić na progu zwalniającym przy analogicznym obciążeniu bagażnika i dwiema, nie czterema osobami. Nie miałem jeszcze okazji przetestować maksymalnego obciążenia, będzie okazja za miesiąc na wakacjach

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  leonn, wracajac do twoich wczesniejszych pytan.... u mnie sprezyny w aucie siadly juz po kilku tys km. I wtedy narodzil sie pomysl zeby zalozyc te z pakietu na bezdroza. Zakupilem na tyl i okazalo sie ze auto jest duzo wyzsze niz mialo byc ale jak to bywa z ori sprezynami tez szybko siadly i tyl po ulozeniu sprezyn mial ok 410/413 mm. Potem mialem dolozyc na przod ale jakos nie moglem znalezc 1,6 MPi z pakietem na bezdroza zeby z Vinu skorzystac i temat umarl. Potem pojawil sie ten temat i ...... na finale zostaly zalozone Lesjoforsy.

                  Nie zapomnij po ok 2 tysiacach km sprawdzic geometrie zawieszenia !!! Mam nadzieje ze nie zrobiles tego zaraz po montazu nowych sprezyn 8)

                  Komentarz

                  • oluap
                    Drive
                    • 2012
                    • 59

                    quote="michal_suchy"]
                    Zamieszczone przez kristofer55
                    Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
                    Ja u siebie czuję że przód jest dość twardo zestrojony, lub pracuje jakoś niewłaściwie. (koła 15" przebieg 7tyś) Czuć każdą rysę na asfalcie ale na zakrętach i tak się przechyla. Jeszcze nie wymieniłem tyłu bo do końca nie wiem na jakie ale jak niektórzy wcześniej sugerowali może to trzeba razem z przodem dopasować i wymienić.[/quote]

                    40 857 10 takie są springi z przodu oraz jak już pisałem wielokrotnie z tyłu 42 950 46
                    Jakoś specjalnie nie widzę różnicy w tym co piszecie o 18,19,20 - w odniesieniu do WYSOKOŚCI, co do poziomu załadunku to już tak, 20 czyli HD będzie mniej siadało inne walory użytkowe - raczej wątpliwe - to jest dorabianie teorii do już zakupionych HD że jest fajnie na pusto
                    STAR i TARPAN miał resor z tyłu i prosty amortyzator, też można było napakować po dach
                    Fotkę wrzucam dla pokazania sprężyn 40 857 10 z przodu, przód nie opadł po wymianie ale za to pozbyłem się czucia każdej rysy na asfalcie - tutaj ewidentnie pomogło jeszcze wymienienie amorków na SACHSY Super Touring.
                    Zdjęcie z marca, ale uważam że auto dalej zachowuje taki sam prześwit jak po wymianie, przejechałem w tym czasie 20kkm.
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    • michal_suchy
                      Drive
                      • 2009
                      • 89
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez oluap
                      40 857 10 z przodu, przód nie opadł po wymianie ale za to pozbyłem się czucia każdej rysy na asfalcie - tutaj ewidentnie pomogło jeszcze wymienienie amorków na SACHSY Super Touring.
                      Dzięki za informację. Muszę to przemyśleć, w końcu mam prawie nowe auto i całe zawieszenie wypadało by wymienić. :roll:

                      Komentarz

                      • oluap
                        Drive
                        • 2012
                        • 59

                        Dzięki za informację. Muszę to przemyśleć, w końcu mam prawie nowe auto i całe zawieszenie wypadało by wymienić. :roll:[/quote]

                        No ja tak zrobiłem, mam springi Golf oraz amorki Golf, w Golfie nikt nie narzeka na bolącą dupę, siadające tylne sprężyny oraz że każdą rysę w asfalcie się czuje.
                        Na pocieszenie dodam, że po wymianie i przejechaniu sporego dystansu, auto mniej reaguje na te wszystkie dziury. dziurki i rysy.
                        Liczyłem po wymianie że przód opadnie, ale niestety...

                        Komentarz

                        • kristofer55
                          Rider
                          • 2012
                          • 272

                          Byłem wczoraj w dłuższej trasie po wymianie z tyłu sprężyn i jak dla mnie to rewelka, autem nie buja tak jak wcześniej oraz lepiej się wchodzi w zakręty przy wyższych prędkościach, nie ma uczucia że dupa się przechyla i ucieka. I jeszcze jedna rzecz, wydaje mi się ze z tyłu jakby ciszej się zrobiło (mniej słychać szum od drogi), ale może tylko mi się wydaje
                          W sobotę kolejny test z 4 osobami na pokładzie + bagaże

                          Komentarz

                          • Marek358
                            Drive
                            • 2013
                            • 82

                            Zamieszczone przez leonn
                            Zamieszczone przez kristofer55
                            Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
                            Standardowe sprężyny monroe do Octavii kombi to sp3292, a sprężyny HD heavy duty to właśnie sp3349 tu masz katalog

                            Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
                            Na tych zdjęciach to monroe sp3292 czy monroe HD heavy duty sp3349?

                            Komentarz

                            • TwoB
                              L&K
                              • 2011
                              • 1086
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Jak to często w życiu bywa, przez przypadek w moje posiadanie wpadły sprężyny z golfa V z oznaczeniem 1biała 3 zółte (końcówka BF) z przebiegiem około 30kkm i zdecydowałem, że wymienię dla testów - wymiar po zrobieniu 200km 389mm. Szału nie ma, ale w normie się mieści. Czyżby stal dla VW była inna niż dla Skody...? :roll:
                              SATYNOWA O2 Tour
                              Z pozdrowieniami
                              Bartek

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez yunior81
                                Mam nadzieje ze nie zrobiles tego zaraz po montazu nowych sprezyn
                                yunior81. zaraz po wymianie to nie, zrobiłem geometrie zaraz po trzeciej z kolei wymianie sprężyn.


                                Zamieszczone przez kristofer55
                                Byłem wczoraj w dłuższej trasie po wymianie z tyłu sprężyn i jak dla mnie to rewelka, autem nie buja tak jak wcześniej oraz lepiej się wchodzi w zakręty przy wyższych prędkościach, nie ma uczucia że dupa się przechyla i ucieka.
                                kristofer55, mówiłem Ci, że masz dobre sprężyny założone. :wink:


                                Zamieszczone przez Marek358
                                Zamieszczone przez leonn
                                Zamieszczone przez kristofer55
                                Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
                                Standardowe sprężyny monroe do Octavii kombi to sp3292, a sprężyny HD heavy duty to właśnie sp3349 tu masz katalog

                                Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
                                Na tych zdjęciach to monroe sp3292 czy monroe HD heavy duty sp3349?
                                Marek358, to na moim zdjęciu, to Monroe sp3349 (HD)


                                Zamieszczone przez TwoB
                                Czyżby stal dla VW była inna niż dla Skody...?
                                Oczywista oczywistość :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  Zamieszczone przez TwoB
                                  200km 389mm. Szału nie ma, ale w normie się mieści. Czyżby stal dla VW była inna niż dla Skody...?
                                  To samo g... w mk5 2005 pekla mi niedawno sprezyna z przodu, przebieg 145tys 1.9 tdi...

                                  Komentarz

                                  • Marek358
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 82

                                    Czy ktoś z was ma doświadczenie z Monroe sp3292? (sprężyna "nie HD" do Skody Octavii).

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez Marek358
                                      Czy ktoś z was ma doświadczenie z Monroe sp3292? (sprężyna "nie HD" do Skody Octavii).
                                      Jeszcze nie zauważyłem żeby ktoś w tym wątku się chwalił, że je założył. Możesz być pierwszy :wink:

                                      Komentarz

                                      • Marek358
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 82

                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Zamieszczone przez Marek358
                                        Czy ktoś z was ma doświadczenie z Monroe sp3292? (sprężyna "nie HD" do Skody Octavii).
                                        Jeszcze nie zauważyłem żeby ktoś w tym wątku się chwalił, że je założył. Możesz być pierwszy :wink:
                                        Numer tej sprężyny to jednak SP3295

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez Marek358
                                          Numer tej sprężyny to jednak SP3295
                                          Fakt standart do kombi to sp3295, a sp3292 jest do limuzyny/Liftback.

                                          Komentarz

                                          • Marek358
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 82

                                            Ciekawa sprawa - wczoraj gadałem z "motointegratorem" i facet twierdzi, że z mojego VINu katalog mu podpowiada sprężynę Lesjofors 4295046, którą nota bene w swoim samochodzie zamontował kolega oluap (dedykowana do Golfa). Z tego co mówi oluap jest ona bardziej miękka niż 4285719.
                                            Tak swoją drogą w ogóle nie wierzę w te specyfikacje Skody, bo np. jak wynika z VINu w moim samochodzie należy montować z przodu klocki z czujnikiem zużycia, tyle, że podczas montażu okazuje się, że nie ma gdzie podłączyć tego kabla i trzeba go odciąć. Bałagan mają.

                                            Generalnie Lesjofors 4285719 nie ma w sprzedaży. Zastanawiam się jeszcze nad Monroe. Jeżeli nie uda mi się kupić i wymienić w lipcu to chyba daruję sobie tę wymianę, bo po wakacjach będę miał mniejsze obciążenia, zatem będę zdecydowanie słabiej umotywowany do wymiany.

                                            Komentarz

                                            • aronus
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 643
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              No, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:

                                              Komentarz

                                              • Marek358
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 82

                                                Zamieszczone przez aronus
                                                No, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
                                                Tych drugich tym bardziej nie mają, więc to żaden biznes.

                                                Komentarz

                                                • oluap
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 59

                                                  Zamieszczone przez Marek358
                                                  Zamieszczone przez aronus
                                                  No, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
                                                  Tych drugich tym bardziej nie mają, więc to żaden biznes.
                                                  Spring od Golfa ma oznaczenie OEM 1KO.......BC,BD, więc są to dwie podstawowe wartości oznaczeń dla sprężyn do Octavii, tym się kierowałem kupując tę sprężynę, aby ją wybrać przeglądałem w katalogu na ipartsie numery OEM, a dopiero potem sprawdziłem do jakiego auta dedykuje je Lesjofors.
                                                  Skoro na I stronie tego wątku są literowe oznaczenia sprężyn i tam jest też BC, to stwierdziłem że żaden patafian w ASO nie zarzuci mi utraty gwarancji ze względu na niehomologowane przeróbki!!!
                                                  A że cenię sobie pewien poziom komfortu, to ta sprężyna okazała się strzałem w dziesiątkę.
                                                  Nie przytarłem, nie dobija, a czasem też jeżdżę załadowany, jest spoko.

                                                  Komentarz

                                                  • Marek358
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 82

                                                    Zamieszczone przez oluap
                                                    Zamieszczone przez Marek358
                                                    Zamieszczone przez aronus
                                                    No, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
                                                    Tych drugich tym bardziej nie mają, więc to żaden biznes.
                                                    Spring od Golfa ma oznaczenie OEM 1KO.......BC,BD, więc są to dwie podstawowe wartości oznaczeń dla sprężyn do Octavii, tym się kierowałem kupując tę sprężynę, aby ją wybrać przeglądałem w katalogu na ipartsie numery OEM, a dopiero potem sprawdziłem do jakiego auta dedykuje je Lesjofors.
                                                    Skoro na I stronie tego wątku są literowe oznaczenia sprężyn i tam jest też BC, to stwierdziłem że żaden patafian w ASO nie zarzuci mi utraty gwarancji ze względu na niehomologowane przeróbki!!!
                                                    A z kolei Lesjofors 4285719 i Monroe SP3295 są odpowiednikami twardszej 1K0 511 115 BG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...