Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
Ja u siebie czuję że przód jest dość twardo zestrojony, lub pracuje jakoś niewłaściwie. (koła 15" przebieg 7tyś) Czuć każdą rysę na asfalcie ale na zakrętach i tak się przechyla. Jeszcze nie wymieniłem tyłu bo do końca nie wiem na jakie ale jak niektórzy wcześniej sugerowali może to trzeba razem z przodem dopasować i wymienić.
Jak ktoś często wozi coś w bagażniku, czy choćby często podróżuje z bagażem lub kompletem pasażerów (lub jedno i drugie), to myślę, że HD będzie lepszym wyborem. Jeśli auto w 90% jeździ puste, a raz w roku z bagażem na urlop, to moim zdaniem brać standardowe, czyli z lesjoforsa 19-tki do kombi, 18-tki do liftbacka.
Niestety u mnie jest więcej zmiennych, bo w liftbacku mam gaz i hak ale w 90% jeżdżę w 2 osoby i tu jest dylemat brać 18 czy może 19 od combi :|
Tu bym się akurat nie zastanawiał, zdecydowanie 19-tki, one i tak są miękkie. Myślę, że tył liftbacka+gaz+hak spokojnie waży tyle, co bez tych dodatków w kombi. Różnica masy między liftbackiem i kombi to z tego co sprawdziłem około 80 kg.
W moim kombi wystarczy bak benzyny, żeby na 19-tkach tył był w dolnej granicy tolerancji.
Wrzucam swoje fotki poglądowe, pół baku paliwa , hak + jakieś graty w bagażniku
Lesjofors 4285719
kristofer55, wygląga b.dobrze, więc po co chcesz zmieniać?
Zamieszczone przez kristofer55
leonn gdzie kupiles sprezyny? na allegro znalazlem o takim oznaczeniu ale bez HD
kristofer55, kupowałem u konkon , nie szukaj na allegro , bo masz na OCP
Zamieszczone przez kristofer55
Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
Standardowe sprężyny monroe do Octavii kombi to sp3295, a sprężyny HD heavy duty to właśnie sp3349 tu masz katalog
Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
Że się ugnie to oczywiste, bardziej mnie interesuje - czy były jakieś odgłosy i "tąpnięcia" na większych wybojach.
Nic podejrzanego, z opisanym obciążeniem tylne zawieszenie nadal było sprężyste, na długich nierównościach nawierzchni nie było dobijania, przejazdy przez progi bez najmniejszego problemu. Na fabrycznych sprężynach zawieszenie potrafiło dobić na progu zwalniającym przy analogicznym obciążeniu bagażnika i dwiema, nie czterema osobami. Nie miałem jeszcze okazji przetestować maksymalnego obciążenia, będzie okazja za miesiąc na wakacjach
leonn, wracajac do twoich wczesniejszych pytan.... u mnie sprezyny w aucie siadly juz po kilku tys km. I wtedy narodzil sie pomysl zeby zalozyc te z pakietu na bezdroza. Zakupilem na tyl i okazalo sie ze auto jest duzo wyzsze niz mialo byc ale jak to bywa z ori sprezynami tez szybko siadly i tyl po ulozeniu sprezyn mial ok 410/413 mm. Potem mialem dolozyc na przod ale jakos nie moglem znalezc 1,6 MPi z pakietem na bezdroza zeby z Vinu skorzystac i temat umarl. Potem pojawil sie ten temat i ...... na finale zostaly zalozone Lesjoforsy.
Nie zapomnij po ok 2 tysiacach km sprawdzic geometrie zawieszenia !!! Mam nadzieje ze nie zrobiles tego zaraz po montazu nowych sprezyn 8)
Fajnie by było jeszcze zobaczyć fotkę Octavii z Lesjoforsami z przodu 10 (benzyna) lub 11 (diesel). Być może przód deczko będzie niżej niż na ori (tak jak Tył) więc to może razem wszystko będzie elegancko współgrać/wyglądać
Ja u siebie czuję że przód jest dość twardo zestrojony, lub pracuje jakoś niewłaściwie. (koła 15" przebieg 7tyś) Czuć każdą rysę na asfalcie ale na zakrętach i tak się przechyla. Jeszcze nie wymieniłem tyłu bo do końca nie wiem na jakie ale jak niektórzy wcześniej sugerowali może to trzeba razem z przodem dopasować i wymienić.[/quote]
40 857 10 takie są springi z przodu oraz jak już pisałem wielokrotnie z tyłu 42 950 46
Jakoś specjalnie nie widzę różnicy w tym co piszecie o 18,19,20 - w odniesieniu do WYSOKOŚCI, co do poziomu załadunku to już tak, 20 czyli HD będzie mniej siadało inne walory użytkowe - raczej wątpliwe - to jest dorabianie teorii do już zakupionych HD że jest fajnie na pusto
STAR i TARPAN miał resor z tyłu i prosty amortyzator, też można było napakować po dach
Fotkę wrzucam dla pokazania sprężyn 40 857 10 z przodu, przód nie opadł po wymianie ale za to pozbyłem się czucia każdej rysy na asfalcie - tutaj ewidentnie pomogło jeszcze wymienienie amorków na SACHSY Super Touring.
Zdjęcie z marca, ale uważam że auto dalej zachowuje taki sam prześwit jak po wymianie, przejechałem w tym czasie 20kkm.
40 857 10 z przodu, przód nie opadł po wymianie ale za to pozbyłem się czucia każdej rysy na asfalcie - tutaj ewidentnie pomogło jeszcze wymienienie amorków na SACHSY Super Touring.
Dzięki za informację. Muszę to przemyśleć, w końcu mam prawie nowe auto i całe zawieszenie wypadało by wymienić. :roll:
Dzięki za informację. Muszę to przemyśleć, w końcu mam prawie nowe auto i całe zawieszenie wypadało by wymienić. :roll:[/quote]
No ja tak zrobiłem, mam springi Golf oraz amorki Golf, w Golfie nikt nie narzeka na bolącą dupę, siadające tylne sprężyny oraz że każdą rysę w asfalcie się czuje.
Na pocieszenie dodam, że po wymianie i przejechaniu sporego dystansu, auto mniej reaguje na te wszystkie dziury. dziurki i rysy.
Liczyłem po wymianie że przód opadnie, ale niestety...
Byłem wczoraj w dłuższej trasie po wymianie z tyłu sprężyn i jak dla mnie to rewelka, autem nie buja tak jak wcześniej oraz lepiej się wchodzi w zakręty przy wyższych prędkościach, nie ma uczucia że dupa się przechyla i ucieka. I jeszcze jedna rzecz, wydaje mi się ze z tyłu jakby ciszej się zrobiło (mniej słychać szum od drogi), ale może tylko mi się wydaje
W sobotę kolejny test z 4 osobami na pokładzie + bagaże
Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
Standardowe sprężyny monroe do Octavii kombi to sp3292, a sprężyny HD heavy duty to właśnie sp3349 tu masz katalog
Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
Na tych zdjęciach to monroe sp3292 czy monroe HD heavy duty sp3349?
Jak to często w życiu bywa, przez przypadek w moje posiadanie wpadły sprężyny z golfa V z oznaczeniem 1biała 3 zółte (końcówka BF) z przebiegiem około 30kkm i zdecydowałem, że wymienię dla testów - wymiar po zrobieniu 200km 389mm. Szału nie ma, ale w normie się mieści. Czyżby stal dla VW była inna niż dla Skody...? :roll:
Mam nadzieje ze nie zrobiles tego zaraz po montazu nowych sprezyn
yunior81. zaraz po wymianie to nie, zrobiłem geometrie zaraz po trzeciej z kolei wymianie sprężyn.
Zamieszczone przez kristofer55
Byłem wczoraj w dłuższej trasie po wymianie z tyłu sprężyn i jak dla mnie to rewelka, autem nie buja tak jak wcześniej oraz lepiej się wchodzi w zakręty przy wyższych prędkościach, nie ma uczucia że dupa się przechyla i ucieka.
kristofer55, mówiłem Ci, że masz dobre sprężyny założone. :wink:
Zamieszczone przez Marek358
Zamieszczone przez leonn
Zamieszczone przez kristofer55
Jeszcze znalazłem sprężyny Monroe SP3349 BEZ HD więc może to są standardowe sprężyny tak jak Lesjofors 19
Standardowe sprężyny monroe do Octavii kombi to sp3292, a sprężyny HD heavy duty to właśnie sp3349 tu masz katalog
Po przejechaniu 1300km, 2+1 z pełnym bagażnikiem trochę się springi ułożyły. Po wypakowaniu wszystkiego wymiar tyłu przy full Pb, full Lpg, koło zapas, hak, fotelik = 400mm 8)
Na tych zdjęciach to monroe sp3292 czy monroe HD heavy duty sp3349?
Marek358, to na moim zdjęciu, to Monroe sp3349 (HD)
Ciekawa sprawa - wczoraj gadałem z "motointegratorem" i facet twierdzi, że z mojego VINu katalog mu podpowiada sprężynę Lesjofors 4295046, którą nota bene w swoim samochodzie zamontował kolega oluap (dedykowana do Golfa). Z tego co mówi oluap jest ona bardziej miękka niż 4285719.
Tak swoją drogą w ogóle nie wierzę w te specyfikacje Skody, bo np. jak wynika z VINu w moim samochodzie należy montować z przodu klocki z czujnikiem zużycia, tyle, że podczas montażu okazuje się, że nie ma gdzie podłączyć tego kabla i trzeba go odciąć. Bałagan mają.
Generalnie Lesjofors 4285719 nie ma w sprzedaży. Zastanawiam się jeszcze nad Monroe. Jeżeli nie uda mi się kupić i wymienić w lipcu to chyba daruję sobie tę wymianę, bo po wakacjach będę miał mniejsze obciążenia, zatem będę zdecydowanie słabiej umotywowany do wymiany.
No, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
Tych drugich tym bardziej nie mają, więc to żaden biznes.
Spring od Golfa ma oznaczenie OEM 1KO.......BC,BD, więc są to dwie podstawowe wartości oznaczeń dla sprężyn do Octavii, tym się kierowałem kupując tę sprężynę, aby ją wybrać przeglądałem w katalogu na ipartsie numery OEM, a dopiero potem sprawdziłem do jakiego auta dedykuje je Lesjofors.
Skoro na I stronie tego wątku są literowe oznaczenia sprężyn i tam jest też BC, to stwierdziłem że żaden patafian w ASO nie zarzuci mi utraty gwarancji ze względu na niehomologowane przeróbki!!!
A że cenię sobie pewien poziom komfortu, to ta sprężyna okazała się strzałem w dziesiątkę.
Nie przytarłem, nie dobija, a czasem też jeżdżę załadowany, jest spoko.
No, ale jak mu może VIN skody podpowiadać spręzynę od Golfa, pewnie nie miał z końcówką 19 to Ci chciał wcisnąć od golfa :lol:
Tych drugich tym bardziej nie mają, więc to żaden biznes.
Spring od Golfa ma oznaczenie OEM 1KO.......BC,BD, więc są to dwie podstawowe wartości oznaczeń dla sprężyn do Octavii, tym się kierowałem kupując tę sprężynę, aby ją wybrać przeglądałem w katalogu na ipartsie numery OEM, a dopiero potem sprawdziłem do jakiego auta dedykuje je Lesjofors.
Skoro na I stronie tego wątku są literowe oznaczenia sprężyn i tam jest też BC, to stwierdziłem że żaden patafian w ASO nie zarzuci mi utraty gwarancji ze względu na niehomologowane przeróbki!!!
A z kolei Lesjofors 4285719 i Monroe SP3295 są odpowiednikami twardszej 1K0 511 115 BG
Komentarz